Laatste Tweet

Online loonadministratie; de voordelen van automatisering!

Uit praktijk horen we dat veel ondernemers niet tevreden zijn over het uitbesteden van hun personeels- en salarisadministratie. Het is een dure oplossing, zeker als je personeel maar een paar uur per week werkt en je veel verloop hebt in verband met hoge kosten voor een loonstrook. Ondernemers hebben weinig inzicht en bewaren dossiers in fysieke mappen, vaak niet up-to-date. Daarnaast zijn lange wachttijden ook een veelvoorkomende klacht. Als iets onduidelijk is op de loonstrook, duurt het lang voordat hier actie op ondernomen wordt.

Administratiekantoren bieden hun klanten steeds vaker een online oplossing aan, waardoor de klant mee kan kijken en toegang heeft tot hun personeelsdossiers online. Hierdoor heeft de klant meer grip en meer inzicht. Helaas blijven de kosten hoog en ben je nog steeds niet optimaal betrokken bij je eigen administratie.

Daarom gaan wij nog een stukje verder; wees helemaal betrokken en bespaar tijd en kosten; wist je dat door geautomatiseerde software de salarisadministratie heel eenvoudig geworden is? Vooral wanneer je gebruikt maakt van vaste werkroosters, alle gegevens zijn namelijk elke periode hetzelfde.

Praktijkvoorbeeld met vaste werkroosters
1. Start de periode op welke je wilt gaan verlonen, zeg; ”november 2013”. 
2. De software berekent op basis van cao en looncomponenten automatisch de inhoud van de loonstrook en houdt ook rekening met periodieken, zoals loonverhoging o.b.v. leeftijd.
3. Controleer de loonstroken en e-mail ze naar de medewerkers
4. Start de loonheffing aangifte op met één druk op de knop
5. De software berekent de hoogte van de loonheffing
6. Verzend de loonheffing aangifte digitaal naar de Belastingdienst en bekijk de status van verzending naar ontvangst
7. Betaal de loonheffing via de software

Praktijkvoorbeeld o.b.v. gewerkte uren
De eerder registreerde gewerkte uren worden door de software verzameld voor de loonverwerking. De software berekent de inhoud van de loonstrook op basis van deze uren, het salaris per uur en alle andere looncomponenten. De rest van de stappen blijven hetzelfde als bovenstaand.

Een servicebureau werkt op dezelfde manier! Alle gegevens die je zelf verzameld in je eigen pakket of Excel, worden opnieuw ingevoerd door het servicebureau. Dubbel invoerwerk, met kans op fouten. Door zelf direct de juiste gegevens in gebruiksvriendelijke software in te geven, bespaar je tijd en kosten, én is de kans op menselijke fouten zeer klein geworden.

Uiteraard ondersteunen wij je bij elke vraag en controleren we je administratie als je overstapt op ons concept! Voor meer informatie: http://prodigid.nl/online-administratie-software/online-salarisadministratie/ of kijk bij het horeca administratiepakket http://prodigid.nl/horeca-administratiepakket/.

Interesse? We horen het graag! We zijn op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer 024-3888995 en altijd bereikbaar via info@prodigid.nl.

 

 

 

 

  • Een leek op het gebied van administratie?

    Bij Prodigid Administratiekantoren kun je altijd rekenen op support!