Laatste Tweet

Checklist voor de perfecte administratie

(Maandelijkse) checklist voor een goede administratie

Wekelijks zit ik met (startende) ondernemers om tafel om de administratie op de juiste manier in te richten. De ene keer om orde in de chaos te scheppen, een andere keer om vanaf een schone lei direct een plan van aanpak te bedenken, die ook gericht is op de toekomst.

In grote lijnen is het van belang om structuur aan te brengen en consequent te zijn met administreren;

Checklist

1. Registreer je gewerkte uren; (van belang voor fiscale voorziening)
2. Boek alle inkoopfacturen in ter controle;
3. Stuur verkoopfacturen aan klanten;
4. Betaal facturen;
5. Boek je bankmutaties;
6. Houd rekening met eventuele vaste activa;
7. Dien de btw aangifte in;
8. Bewaar alle bonnen!

Makkelijk gezegd, maar is het ook makkelijk gedaan? In principe wel, mits er geen fouten ontstaan. Wanneer dat wél voorkomt, dan ben je vaak verder van huis.

TIP: Door je administratie maandelijks te voeren, staat alles nog ”vers” in het geheugen en zijn mutaties van die maand makkelijker terug te halen.

Waarom gebruik maken van mijn diensten?

  • Prettig, een vast contactpersoon bij vragen;
  • Er zeker van zijn dat je administratie goed gevoerd is na controle;
  • Ik bied professionele online administratiesoftware;
  • Geen hoge aanschafkosten, maar een vast abonnement per maand (dus gespreid betalen)
  • Officieel partner van ikwordzzper.nl
  • Kijk op de website voor nog meer voordelen.

De administratie uitbesteden.

Uiteraard kun je je administratie ook aan mij uitbesteden. Vanaf € 30,- per maand excl. btw verzorg ik je administratie. Dat is inclusief aangifte omzetbelasting- en inkomstenbelasting. Goedkoop? Dat klopt, want ik bereken een eerlijk tarief voor een administratie die weinig tijd in beslag neemt.

Efficiënt werken is de basis!

administratiekantoor nijmegen

  • Een leek op het gebied van administratie?

    Bij Prodigid Administratiekantoren kun je altijd rekenen op support!